طراحی حرفع ای رابط و تجربه کاربری موبایل

پنجشنبه 13 آذر 1399
9:19
حامد

کناره های اپ ر ا گرد پباده سازی نمائید
در طراحی اپلیکیشن ادامه تغییرات در پباده سازی دستگاه های موبایل، فرم هایی با کناره های گرد علاوه بر اینکه سبب ساز بهبود زیبایی نرم‌افزار در تجربه کاربری میشود، منجر برانگیختن احساس راحتی و امنیت میشوند. این فرم‌ها به صورت خاص در محصولاتی که اشخاص با استرس دارای ارتباط میدانند مانند نرم‌افزار‌های مالی، تجارت الکترونیک، املاک و ساختمان اصلی می باشند.

ورود یا این که Login به برنامه را ریلکس نمایید
با اعتنا به اینکه یوزرها از اپ هایی زیادی تمامی روزه استعمال می نمایند، به خیال سپردن پسوردها بحران برانگیزتر می گردد. بر طبق نظرسنجی که از طرف Intel Security در سال 2016 صورت گرفته، معین گردیده که 37٪ از یوزرها دست کم هفته ای یک توشه سر عبور ورود به نرم افزار را فراموش می نمایند.

در سال 2020 نحوه های جدیدتری برای ورود به نرم افزار استعمال می گردد که نیازی به مراقبت کردن پسورد نباشد. از جمله، احراز نام و نشان بیومتریک (اثر انگشت یا این که تشخیص فیس) یا این که به کارگیری از رمزهای عبور موقت یکبار (مثل تارنما Ebay) و یا این که از روش لینک و پیوند های ورود به سیستم (مثل وبسایت Medium)! این یه قدم پیروزی آمیز در پباده سازی رابط و تجربه کاربری (UI/UX) برنامه های گوشی میباشد.

از برنامه خردسالان استعمال نمایید
بی شک، برنامه کودک دقت مخاطب را بیشتر جلب می نماید و سبب ساز می‌گردد تا وی یک رابطه دو طرفه دربین خودش و نرم‌افزار شم نماید و کلا احساس زنده بودن به وی دست می‌دهد در فیض ازین رو قادر است داده ها متعددی را با حرکات ریتمیک به مخاطب منتقل نماید و تجربه کاربری را ارتقا دهد.

برنامه خردسالان به بخشی از قصه پردازی برای مارک تبدیل شده‌است. انیمشن های فردی سازی گردیده نسبتا تاثیر بیشتری می‌گذارند و به فرض نمونه در صورتی برنامه درخصوص محصولی تو.ضیح می‌دهد، سبب می‌گردد بیشتر در ذهن استفاده کننده بماند و اورا درگیرتر نماید که اینها باعث به فروش میگردند.

با کاربرد انمیشن در نرم‌افزار میتوانید داده ها بیشتری را با متن ها کمتری به استفاده کننده نشان دهید واین پباده سازی UI مخاطب محور بایستی در راستای نیازهای مشتری صورت بگیرد.

از پباده سازی سه بعدی (3D) و شبه سه بعدی (faux-3D) به کارگیری نمائید
با به کارگیری از شی ها 3D و faux-3D در پباده سازی رابط کاربری گوشی ، طراحان تعامل های برنامه با استفاده کننده را حقیقی خیس می نمایند. در‌صورتی‌که پباده سازی سه بعدی در اپلیکینش ماهر پیاده سازی گردد، قادر است تجربه کاربری را ارتقا دهد.

برای مثال در‌صورتی‌که بازی باشد استفاده کننده احساس بیشتری نسبت به بازی کردن داراست و یا این که در صورتی‌که مال باشد، استفاده کننده عمیقا قادر است کالا و خصوصیات آن را لمس نماید و تمامی اینها سبب ساز می‌شوند تا سپرده گذاری برنامه منفعت آورتر باشد و یک گام جلوتر از رقبا قدم بردارید و مزیت رقابتی شما ارتقاء پیدا نماید.

از گرادینت (Gradiant) برای پباده سازی رابط و تجربه کاربری (UI/UX) برنامه تلفن همراه به کار گیری نمائید
گرادینت از سالها پیش در پباده سازی اپ به کار گیری می گردیده اما در سال 2020 بیشتر از قبلی و به طور رنگ های پر‌نور و معمولی و متغییر (یعنی ترکیبی از یک‌سری طیف رنگی) سبب میشود تا نرم‌افزار شما پباده سازی رابط کاربری بهتری داشته باشد.

میتوانید با گرادینت تلاوت محتوا را سریعتر نمایید. برای تکان دادن چشمان استفاده کننده و جلب اعتنا وی به بخش های متعدد کاغذ از بخش های پر‌نور گرادیان تحت عنوان نقطه استارت استعمال فرمایید و نگاه اورا به سمت فرایند آخرین یا این که دکمه غرض هدایت نمایید. مردمک چشمان ما به صورت ناخودآگاه اولیه نصیب پر‌نور خیس را چشم و سپس به بخش بدون نور اعتنا می نماید.

از پباده سازی ایلستریتور (Illustrations) به کارگیری فرمایید
در سال 2020 به احتمال زیاد شاهد تست های پباده سازی بیشتری با مقصود ساخت‌و‌ساز تأثیر عاطفی روی یوزرها خوا‌هیم بود. همینطور طراحان مشتاق میباشند که با مدل های متفاوت تصویرگری تست نمایند. مقصود اساسی آن ها ساخت محصولاتی میباشد که یوزرها میتوانند در یک سطح احساساتی با آن ها رابطه برقرار نمایند.

از تم های بدون نور در پباده سازی رابط و تجربه کاربری اندروید یا این که iOS استعمال فرمایید
جدیدا اپ های متعددی به تم های بدون نور روی آورده اند مثل واتساپ و اینستاگرام و … اما پرسش اینجاست که چه چیزی سبب گردیده تا بخواهند اینکار را بکنند؟

به صورت خلاصه، تم های بدون‌نور از حیث بالا بردن تجربه استفاده کننده دارنده یک‌سری مزیت می باشند. اولیه از تمامی ، آن ها فشارهای وارداتی به دیده را کاهش میدهند. ثانیا آنان به کار گیری از پیکسل های کمتری به کار گیری می نمایند و این سبب صرفه جویی در مصرف باتری می‌گردد. همینطور تم های بدون نور به یوزرها اذن می‌دهد در طی شب بتوانند براحتی با نرم افزار عمل نمایند و تلاوت متون برای دوران طولانی آسانتر خواهد شد.



برچسب ها: طراحی اپلیکیشن ,
[ بازدید : 88 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مقالات طراحی اپ موبایل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]