سرویس های پیش زمینه (foreground)

يکشنبه 1 آبان 1401
11:09
حامد

خدمت پیش موضوع سرویسی میباشد طراحی اپلیکیشن که از دید حق تقدم و مداقه با یک activity فعال و قابل مشاهده در UI یکسان میباشد و به همین جهت حتی چنانچه سیستم اندروید با کمبود خاطر مواجه باشد گشوده هم اذن ی حذف از آن‌ها یاد را ندارد. خدمت foreground باید در نوار نشانه دهنده ی رایاپارس حالت کلی سیستم (status bar) یک اطلاعیه یا این که notification در پایین قسمت تیتر “Ongoing” مختص به خویش داشته باشد. این به‌این مفهوم میباشد که تا فرصت حذف خدمت از foreground یا این که خاطر، notification قابل dismiss و حذف از status bar نخواهد بود.
تمجید خدمت های منحصر به فرد
طراحی و اعلان

مراحل فعال سازی و اجرای خدمت

متوقف کردن یک خدمت

متصل کردن دوطرفه ی خدمات (service binding)

وصل شدن از activity ها به خدمات

اتصال به خدمت های محلی

اتصال به خدمت با به کارگیری از IPC

اجرای خدمات در فرایندهای جداازهم

اجرای یک خدمت در پروسه مختص به خویش

تبادل داده و رابطه با خدمات

طریق های گوناگون برای برقراری رابطه با خدمات
رویه های مختلفی برای تبادل داده و تعامل در بین activity و خدمت وجود داراست. مطالب ذیل طریق های ممکن برای نیل بدین غرض را مذکور و شیوه پیشنهادی خویش را در مشت شما قرار میدهد.

به کار گیری از داده های کپسوله گردیده در intent
در یک سناریوی معمولی، نیازی به هیچ تعامل بدون واسطه (دربین خدمت و activity) نیست. خدمت داده های کپسوله گردیده در intent را از کامپوننت استارت کننده (فراخواننده ی خدمت) اخذ نموده و عملیات موردنیاز را به ایفا می‌رساند. قابل ذکر میباشد که برای این خواسته notification ضروری وجود ندارد. در واقع درصورتی که خدمت محتوای یک content provider را با داده های تازه بروز آوری می نماید، خویش کامپوننت قابل انعطاف افزاری سابق الذکر activity را از این حادثه مطلع کرده و هیچ مبادرت یا این که مرحله ی دیگری در خدمت موردنیاز وجود ندارد. این طریق هم برای خدمت های محلی و هم برای خدمت هایی که در فرآیند مختص به خویش اعمال میشوند، قابل طراحی و به کارگیری خواهد بود.
استعمال از receiver
می اقتدار برای تعامل و رابطه فی مابین activity و خدمات از broadcast ها و receiver هایی که بدین broadcast ها گوش می‌دهند، فایده گرفت. از جمله، activity شما قادر است یک broadcast receiver برای گوش دادن به event ای معلوم تصویب نماید و خدمت متبوع حادثه افتادن event های مربوطه را به خارج (کاپوننت های دیگر) اعلان کند. این شیوه بسیار معمول بوده و اکثر وقت ها وقتی به کار گیری می‌گردد که خدمت باید بعد از به اعمال رساندن پردازش به activity این رخداد را اعلان نماید

برچسب ها: طراحی اپلیکیشن ,
[ بازدید : 16 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مقالات طراحی اپ موبایل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]