ساخت اپلیکیشن های مدرن با استفاده از معماری کامپوننت ها در اندروید

پنجشنبه 5 آبان 1401
11:07
حامد

پیشرفت دهندگان اندروید در طی ساختن نرم افزار های اندرویدی طراحی اپلیکیشن با معضل های رایجی مانند رئیس چرخه حیات حوادث، مرحله مراقبت و ذخیره سازی اطلاعات مواجه می گردند. این کارداران منجر رنج بسط نرم افزار اندرویدی میشوند. به این ترتیب درین نوشته‌ی‌علمی ایجاد رایاپارس کرد نرم افزار های امروزی با استعمال از معماری کامپوننت ها در اندروید را رسیدگی خوا هیم کرد.
بسط دهندگان اندروید در طی ساختن نرم افزار های اندرویدی با معضل های رایجی مانند رئیس چرخه حیات حادثه ها، مرحله مراقبت و ذخیره سازی اطلاعات مواجه میشوند. این عامل ها سبب مشقت گسترش نرم افزار اندرویدی می‌شوند. خلال این ها اعضای یک دسته اندروید هیچگاه نگرش های خویش را در امر اینکه از کدام معماری به کارگیری کنیم مطرح نمی‌کنند. آن‌ها مدام پیشنهاد میکنند که از معماری ای استعمال شود که شایسته ترین سازش رو با نرم افزار دارااست، که در بیشتر مواقع این توصیه سبب گنگی بیشتر می شود تا پر‌نور خیس کردن زمینه.
خوشبختانه دسته اندروید، معماری کامپوننت ها را همدم با شیوه نامه ها و موعظه ها برای حل خطاها رایج در زمان تشکیل داد نرم افزار اندرویدی دراختیار توسعه و گسترش دهندگان گذارده میباشد.
معماری کامپوننت ها چیست؟
باتوجه به گفته های مجموعه توسعه و گسترش دهنده این معماری، \"معماری کامپوننت ها یک دسته تازه از کتابخانه هایی میباشد که یاری میکنند تا شما یک نرم افزار کار کشته که امکان آزمایش و محافظت داراست را پیاده سازی فرمایید. آن‌ها با کلاس هایی که وظیفه رئیس چرخه حیات اجزای رابط کاربری شما ومدیریت ماندگاری اطلاعات را بر عهده دارا‌هستند استارت کردند.\"



درادامه کامپوننت های ماژولاری که می‌توانند با یکدیگر یا این که منقطع استعمال شوند گفته شده میباشد:

1- چرخه حیات (LifeCycle)

2- داده زنده (LiveData)

3- سبک نما (ViewModel)

4- گوشه و کنار (Room)

نکته: یک‌سری کامپوننت دیگر هم میباشند که جدیدا منتشر گردیده اند اما ما درباره آن ها سخن نمی کنیم زیرا در مرحله اول توسعه و گسترش می‌باشند.



چرخه حیات (Lifecycle)

مدیر چرخه حیات یکی بزگترین معضل های تشکیل داد یک نرم افزار اندرویدی میباشد. در صورتی‌که از فرگمنت ها به کارگیری فرمائید چرخه حیات حتی می‌تواند بغرنج خیس خواهد شد ، چرا که چرخه حیات آن‌ها در ورژن های متفاوت اندروید مختلف میباشد ( ولی این اختلال الان به وسیله کتابخانه AppCompat حل گردیده است). بریم ببنیم که کامپوننت چرخه حیات چه‌گونه به ما یاری میکند تا از بند این بحران عبور کنیم.

Lyfecycle، کلاس ها و اینترفیس هایی را اماده نموده است که اذن تشکیل داد کامپوننت های باخبر از چرخه حیات (lifecycle-aware) را می دهند که به طور اتومات خلق و خوی خودشان را با چرخه حیات فعلی یک اکتیویتی یا این که فرگمنت سازگار میکنند. این قابلیت و امکان اذن می‌دهد که چرخه حیات برای سایر ابجکت ها قابل مشاهده باشد.

این کامپوننت برای افزودن چرخه های حیات غیر باخبر(lifecycle-awareness) استعمال می‌گردد. این آیتم برای افرادی که کتابخانه میسازند اثر گذار خواهد بود به دلیل آنکه می توانند منابع را باتوجه به چرخه حیات ازاد نمایند.

بریم ببینیم چه طور کامپوننت Lyfecycle به ما امداد میکند. اینجا یک نمونه از اینکه به چه شکل یک کد کانال بنویسیم آورده شده میباشد:

override fun onCreate(savedInstanceState: Bundle?) {

super.onCreate(savedInstanceState)

setContentView(R.layout.activity_main)

// Network call

api.get().onResponse { data ->

textView.text = data

}

}

برچسب ها: طراحی اپلیکیشن ,
[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مقالات طراحی اپ موبایل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]