کراس پلتفرم چیست؟

چهارشنبه 27 مهر 1401
10:53
حامد

کراس پلتفرم چیست؟ اپلیکیشن های کرس پلتفرم چه مزایا و معایبی دارا‌هستند؟ طراحی اپلیکیشن طرز کرس پلتفرم یا این که چندسکویی برای ایجاد کرد نرم افزار های اندرویدی مطلوب میباشد یا این که نه؟ در‌این نوشته‌ی‌علمی اندروید می‌خواهیم به‌این سوال های جواب دهیم. پس برای فراگیری کراس پلتفرم رایاپارس این مقاله از نوشته‌ی‌علمی الکامکو را تا پایان بخوانید تا با آن آشنا گردید.


کراس پلتفرم چیست ؟
برای پاسخ دادن بدین پرسش که کراس پلتفرم یعنی چی می‌باشد می بایست بگیم که معنا کراس پلتفرم (Cross-Platform) یعنی یک سری سکویی و همان گونه که از اسمش پیداست یک سورس کد یکبار نوشته میشود و میتواند روی یکسری پلتفرم آیتم استعمال قرار بگیرد. در مجموع، اصطلاح کراس پلتفرم به طرز‌های متفاوت در بخش اعظمی از نصیب‌های صنعت فناوری داده ها به کار گیری میگردد. برای کرس پلتفرم اصطلاحات دیگری مثل multiplatform نیز به کارگیری می گردد.

مثالی از کراس پلتفرم یا این که چندسکویی

به عنوان مثال مرورگر موزیلا نوعی کراس پلتفرم میباشد زیرا روی پلتفرم های ویندوز، لینوکس، اندروید هم جاری ساختن میگردد.

ساختار اشکال نرم افزار های تلفن همراه
فعلا در مسئله نرم افزار نویسی گوشی برای گسترش دهندگان سه آیتم وجود داراست:

اپ های ساکن (native mobile app): اپلیکیشن نویسی با لهجه مستقر هر پلتفرم یعنی در هر پلتفرمی که می‌خواهید نرم افزار پیاده سازی نمایید بایستی با لهجه به عبارتی پلتفرم فعالیت فرمائید. به عنوان مثال برای تشکیل داد نرم افزار اندروید شما می بایست با گویش جاوا یا این که کاتلین و دور و اطراف اپلیکیشن نویسی اندروید استودیو شغل نمائید یا این که برای ios می بایست به گویش سوئیفت و دور و اطراف xcode شغل فرمایید. در نرم افزار های نیتیو سرعت نرم افزار بالاست و دسترسی به مجموع تجهیزات سیستم استدلال و hardware قابلیت و امکان پذیر میباشد.

نرم افزار های هیبریدی یا این که ترکیبی (Hybrid mobile app): یک نرم‌افزار هیبریدی اصولاً ترکیبی از یک نرم افزار ساکن و یک نرم‌افزار اینترنت میباشد. اگرچه این نوع نرم افزار را می اقتدار روی دستگاه هایی که نرم افزار Native در آن ایفا می گردند هم نصب کرد، ولی از نگاه فنی یک نرم افزار اینترنت میباشد. این نوع اپلیکیشن ها با HTML ، CSS یا این که JavaScript ساخته می گردند. کد های این مجموعه با به کار گیری از sdk منحصربه‌فرد هر پلتفرم میتوانند برای سیستم دلیل مقصد قابل حمایت شوند.

برچسب ها: طراحی اپلیکیشن ,
[ بازدید : 26 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مقالات طراحی اپ موبایل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]